• polski
  • english

Maciej Miąsik

Maciej Miąsik

Weteran polskiego przemysłu gier komputerowych, tworzący je od 1991 roku. Brał znaczący udział w produkcji gier: „Electro Body” (na świecie znana jako “Electro Man“) - jednej z pierwszych profesjonalnie wyprodukowanych gier na polskim runku, „Firefight” - polskiej gry wydana przez potentata na rynku gier, czyli Electronic Arts, oraz serii gier przygodowych: „Reah”, „Schizm”, „Schizm II” i „Sentinel”, z których każda ukazała się w wielu krajach na całym świecie. Szef działu produkcji gry „Wiedźmin”. Prywatnie bloger, wolnościowiec i infonarchista.

Temat: Projekt Wiedźmin - mariaż sztuki i techniki

Sesja: Zarządzanie projektami IT

Abstract
Z jednej strony dość złożony projekt informatyczny: ponad 1,5 miliona wierszy kodu źródłowego w kilku językach programowania, tworzonego i konserwowanego przez zespół kilkunastu programistów i współdziałającego z najnowocześniejszym sprzętem komputerowym. Z drugiej strony to adaptacja na nowe medium dzieła literackiego, bestsellera na rynku krajowym i w krajach sąsiednich. Spora odpowiedzialność zarówno wobec oryginału, jak i oczekiwań całych rzesz graczy komputerowych. Konieczność pogodzenia wymogów zarządzania dużym projektem programistycznym, z koniecznością stworzenie interesującej fabuły, napisania kilkudziesięciu tysięcy wierszy dialogów, stworzenia ponad 20 rozmaitych wirtualnych lokacji, w których toczy się fabuła, zaludnienie ich setkami różnorodnych postaci i zamknięcie tego wszystkiego w ramy fascynującej rozgrywki, z jakością, która pozwalałaby swobodnie konkurować na rynkach całego świata. Cel był ambitny, a droga do jego osiągnięcia nie była usłana różami. Wymagała stworzenia i pokierowania odpowiednim zespołem. Pogodzenia wymogów artystycznych i specyfiki pracy z artystami różnych rodzajów: grafików 3D, rysowników, animatorów, filmowców, dźwiękowców i muzyków, oraz konieczności połączenia tego ze skomplikowanym kodem, optymalizowanym do pracy na wielu różnych konfiguracjach sprzętowych. Wybrane, najciekawsze momenty zarządzania tą produkcją dostarczą sporo wiedzy na temat tego, czego można spodziewać się próbując łączyć ogień z wodą, czyli artystów z programistami.