• polski
  • english

Marcin Kruszyński

Marcin Kruszyński

Technologiami Microsoft zajmuje się od ok. 5 lat. Pracuje w firmie ComArch, gdzie tworzy rozwiązania w oparciu o platformę .NET. Obecnie jest programistą i projektantem w centrum badawczo-rozwojowym. Wcześniej zajmował się utrzymaniem oraz rozwojem aplikacji webowych w systemie EDI dla dużych sieci handlowych. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, kierunek Informatyka na wydziale EAIE, specjalizacja systemy rozproszone.
Interesuje się wieloma aspektami platformy .NET, obecnie specjalizuje się w implementacji bogatych interfejsów graficznych aplikacji w oparciu o WPF i Silverlight. Pasjonat nowych trendów i technologii (zwłaszcza w wydaniach CTP i beta), których poznawaniem zajmuje się hobbystycznie i zawodowo. Obecnie zajmuje się modelowaniem w oparciu o przyszłościową platformę “Oslo”, której stał się zagorzałym zwolennikiem. Autor wyróżnionego w skali roku 2007 artykułu o CardSpace na portalu codeguru.pl. Współpracuje z Krakowską Grupą Developerów .NET. Autor pionierskiej prezentacji o technologii WPF w okresie, gdy była jeszcze znana pod nazwą “Avalon”. Obecnie trener warsztatów z Silverlight w ramach Silverlight Study Group w Krakowie. W wolnych czasie prowadzi technologiczne blogi w języku polskim i angielskim: http://marcinkruszynski.blogspot.com i http://www.martinkruszynski.blogspot.com.

Temat: Model-driven development w technologii “Oslo”

Sesja: .NET & C#

Abstrakt:
Czym dokładnie jest “Oslo” ? Jaka jest filozofia działania tej technologii ? Jakie są jej możliwości? Jakie są dedykowane dla niej narzędzia? Zadaniem prezentacji będzie udzielenie odpowiedzi na te pytania. Omówimy modelowanie tekstowe i wizualne, repozytorium oparte na bazie SQL, moduły runtime. Przybliżymy podstawy języka “M” (w trzech jego odsłonach: MSchema, MGraph, MGrammar). Pokażemy narzędzia: m, mx, mg, mgx, Intellipad, “Quadrant” oraz rozszerzenia w Visual Studio. Prezentacji będą towarzyszyły demonstracje - stworzenie modelu otaczającej nas rzeczywistości i jego instancji wraz z instalacją w repozytorium; napisanie własnego języka DSL i powiązanie go z wcześniej zdefiniowanym modelem; tworzenie instancji modelu oraz modyfikowanie jego wyglądu w edytorze “Quadrant”. Na koniec wspomnimy o elementach obecnie jeszcze nie udostępnionych, wymienimy źródła informacji i przykłady w sieci.