• polski
  • english

Tomasz Gop

Tomasz Gop

W branży gier komputerowych działa aktywnie od 2003-go roku. W CD Projekt RED pracuje od marca 2006. Producent gry „Wiedźmin“, oraz organizator największych w kraju imprez dla graczy komputerowych typu LAN Party – „LAN4FUN“. Prywatnie, oprócz tysięcy godzin, które spędził grając w sieci, pasjonat dobrej muzyki i prezenter radiowy.

Temat: Projekt Wiedźmin - mariaż sztuki i techniki

Sesja: Zarządzanie projektami IT

Abstrakt
Z jednej strony dość złożony projekt informatyczny: ponad 1,5 miliona wierszy kodu źródłowego w kilku językach programowania, tworzonego i konserwowanego przez zespół kilkunastu programistów i współdziałającego z najnowocześniejszym sprzętem komputerowym. Z drugiej strony to adaptacja na nowe medium dzieła literackiego, bestsellera na rynku krajowym i w krajach sąsiednich. Spora odpowiedzialność zarówno wobec oryginału, jak i oczekiwań całych rzesz graczy komputerowych. Konieczność pogodzenia wymogów zarządzania dużym projektem programistycznym, z koniecznością stworzenie interesującej fabuły, napisania kilkudziesięciu tysięcy wierszy dialogów, stworzenia ponad 20 rozmaitych wirtualnych lokacji, w których toczy się fabuła, zaludnienie ich setkami różnorodnych postaci i zamknięcie tego wszystkiego w ramy fascynującej rozgrywki, z jakością, która pozwalałaby swobodnie konkurować na rynkach całego świata. Cel był ambitny, a droga do jego osiągnięcia nie była usłana różami. Wymagała stworzenia i pokierowania odpowiednim zespołem. Pogodzenia wymogów artystycznych i specyfiki pracy z artystami różnych rodzajów: grafików 3D, rysowników, animatorów, filmowców, dźwiękowców i muzyków, oraz konieczności połączenia tego ze skomplikowanym kodem, optymalizowanym do pracy na wielu różnych konfiguracjach sprzętowych. Wybrane, najciekawsze momenty zarządzania tą produkcją dostarczą sporo wiedzy na temat tego, czego można spodziewać się próbując łączyć ogień z wodą, czyli artystów z programistami.